Ticho! Teď mluvím JÁ!
Vztekáte se na své zaměstnance? Křičíte přes půlku oddělení a druhý den o tom ani nevíte? Nebo když Vás někdo opravdu vytočí, tak mlčíte a odmítáte se s kýmkoli o čemkoli bavit?
Každý snáší stresovou zátěž jinak. Někdo se hned rozezlí, křičí a nadává, že je slyšet na druhé straně společnosti, někdo naopak mlčí a arogantně okolí ignoruje.
Někdo se ale na druhou stranu ve stresové situaci raději stahuje do sebe, nemá povahu na to se s kýmkoli hádat, myslí si své a jde raději svou cestou.
V každé situaci je ovšem dobré si uvědomit, jak vnímá stresovou situaci Váš zaměstnanec či obchodní partner, co s ním Vaše reakce udělá a hlavně, jaký postoj či neočekávanou odpověď způsobí.
Dokážete-li při obchodním jednání, zadávání zakázky či komunikaci se svým zaměstnancem přemýšlet i o následcích svých slov, ušetříte si mnohé trable pramenící z nedorozumění a nepochopení.
Každý má jiné předchozí zkušenosti, jinou povahu a pohybuje se v jiném prostředí. To, že se obchodník Petr, vždy z Vašich záchvatů vzteku vzpamatoval, dokázal nad nimi mávnout rukou a nějak zásadně si je nepřipouštěl, neznamená, že křehká asistentka Kateřina, která má spousty svých soukromých starostí a není zvyklá, aby na ní někdo zvyšoval hlas, natož křičel či se vyjadřoval dokonce vulgárně, bude na způsob Vaší komunikace reagovat stejným způsobem.
Nechcete-li o svou ochotnou a vstřícnou asistentku, která Vám nosí každé ráno na stůl tu výbornou kávu, přijít, změňte svůj způsob komunikace!
To, že Kateřina udělala stejně zásadní chybu jako Petr, neznamená, že Vy na její chybu musíte reagovat stejným způsobem jako na chybu obchodníka Petra.
„Zóna“, ve které je možné dosahovat nejvyššího výkonu, je „zóna rozvoje“. Vyvolávají-li Vaše slova v zaměstnanci „paniku“, můžete očekávat, že pokud bude setrvávat nějaký čas v této „zóně“, následkem bude jeho rezignace a přesunutí do „zóny komfortu“, kdy je nějaký pracovní výkon každému úplně ukradený.
Součástí všech výcviků Kompetenční akademie® je práce na správné komunikaci při osobním či obchodním jednání s důrazem na rychlé získání informací o Vašem posluchači, abyste jej zbytečně neuváděli do paniky a následné rezignace.